Nädal 3: traditsionaalne vs digitaalne meedia
On keeruline leida valdkonda, mida interneti saabumine rahva kasutusse pole mõjutanud. Ilmselt kõige kasutatum digitaalne haru; ala, mille nimel puutuvad inimesed kõige rohkem oma nutitelefonidega kokku, on meedia ja kõik, mis sellega ka kaasneb. Facebook, Instagram, Snapchat, ajaveebid, reaalajas suhtlemine; loetelu on parasjaolt lõpmatult pikk.
Kui vaadata aega tagasi ainult 40, 30, 20 aastat - mis on kõige rohkem muutunud? Esialgselt tundub nagu kättesaadavus. Kui oli soov uudiseid lugeda ja (eelmise) päevaga põhjalikumalt kursis olla, pidi ootama tellitud ajalehe tänast saabumist. Järgmine valik oli näiteks raadio või telekas, mida pidi eraldi ostma ja õigel ajal eetrit kuulama/vaatama.
Modernselt on tegelikult vaja ainult üht tüüpi riistvara: nutitelefoni. Nutitelefonist saab lugeda digitaalseid artikleid misiganes väljaandelt ja misiganes kellaajal, raadiot saab kuulata ja telekanalitel on üldjuhul ka implementeeritud digitaalse otseülekande võimalus. Lisaks sellele on kohale saabunud ka uut tüüpi meediat ja täielik vabadus seda tarbida: alternatiivne meedia; see tähendab näiteks iga-hommikust videot mingilt YouTube kanalilt, kelle omanik on täiesti tavapärane inimene ja kes ei ole kellegi otseses käsutuses ning on enda formaadi/sisujaotuse ise loonud. Isegi raamatud on digitaalpilvesse jõudnud audiobook meetmel. Kõik need tehnoloogilised uuendused tunduvad inimestele mugavamad kui nende traditsionaalsed vastased, ja seda on näha:
Ameerika Ühendriikide rahva keskmine ajajaotus päevas digitaalsele vs traditsionaalsele meediale (ajaleht, teler, raamat, raadio...)
Kasutatud allikad
https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
Kommentaarid
Postita kommentaar